17 Mart 2006

Durum

Değişen bir durum yok. Pardus'a devam. Forum ve wikiye artık neredeyse her gün bir şeyler ekliyorum.
Yavaş yavaş Java'yı öğreniyoruz, 4. Hafta oldu ve daha yeni HelloWorld yaptık(şimdiye kadar UML ve o-o mantığından - yani kafa karıştırmaktan başka bir şey yoktu). Neyse, Java'ya başladık ya artık yavaş yavaş işin mantığını da anlarız. Bu arada KDevelop'la biraz uğraştım, proje yönetim sistemini anlamaya çalıştım(automake ve arkadaşlarıyla tanıştım). Biraz svn öğrendim. Kutu-dizmece'yi KDevelop'la baştan yazmaya çalıştım(bu sefer SDL+OpenGL olacak vaadiyle:)). Yalnız automake işini iyi anlayamadığımdan olacak, bir sürü dosyaya böldüğüm projeyi bir türlü make yapamadım. Uğraşırsam o da olacak gibi duruyor.
İki gündür de başıma güzel şeyler geliyor. Dün okulda Pardus tanıtım semineri vardı. Vatana millete hayırlı bir seminer oldu, bir çok şey öğrendim. Seminerin sonunda da Ahmet XGL masaüstünü gösterdi, kararlısı çıktığında hemen kuracağım sanırım. Bir de Talat'tan okulun kablosuz ağını linuxta kullanabileceğimi öğrendim ve debianı bunun için nasıl ayarladığını gördüm. Bugün de sabah benim dizüstü ve linuxla ilgili bir arama yaparken yeni bir şeyler öğrendim ve sonucu bu oldu(tıkla). Bunun ve dünkü seminerin sonucu olarak Amarok'la artık iyi geçiniyorum. Ve bunun sonucu olarak da blog'uma son dinlediğim şarkıları eklemek gibi bir olayın mümkün olduğunu öğrenip hemen uyguladım. Aslında bunun da sonucu olarak bu yazıyı yazdım.
Pazartesi günü Veri Yapıları ve Algoritmalar sınavı var, o zamana kadar biraz ağaçlar, huffman, linkli liste, quicksort, radix sort gibi şeylerle alıştırma yapmam gerektiğini hissediyorum. Hadi bana iyi Pardus'lu günler...

Hiç yorum yok: