25 Temmuz 2006

SDL Hakkında bir yazı

Haftasonu kafayı feci bir şekilde oyun yapımına taktım. İki gündür phex'ten bulduğum 2002 basımı bir SDL kitabını (Premier Press - Focus on SDL) okuyorum. Yazarın İngilizcesi oldukça sade ve anlaşılır. Herkese tavsiye ederim. Özellikle ilk satırlarda yazılmış olan şu yazılar hoşuma gitti:

"If you’re going to write games on the PC, there’s only one choice for high-performance graphics—DirectX, right? Wrong! In fact, amazingly enough, there is another API not written by Microsoft that is simpler than DirectX and is supported on a number of platforms, including Windows and Linux. The name of the API/SDK is the Simple DirectMedia Layer, or SDL for short. The cool thing about SDL is that if you use standard ANSI C/C++ along with it, you can port your games and applications to other platforms in a matter of hours or a day at most. This is the real power of SDL—portability. "

Kısaca çevirmek gerekirse:
"PC'de oyun yapmak için illa DirectX bilmek gerekmiyor. SDL diye bir alternatif var ve bunun taşınabilirlik gibi üstün bir özelliği bulunuyor."

Kitabı bitirdikten sonra birkaç sürprizle dönebileceğime inanıyoruım :)

Hiç yorum yok: