12 Mart 2007

Python için hangi IDE'yi kullanmalı?

Bu aralar sık sık karşılaştığım bu soruya toptan cevap verebilmek amacıyla yazıyorum. Bence bir Python IDE'si şu ihtiyaçları karşılayabilir olmalı:
  • Otomatik tamlama (import edilen bütün metodları tamlayabilmeli)
  • Proje yönetimi (birden fazla modülden oluşan bir projeyi kolayca yönetebilmeli, yapılacak listesi vs.)
  • Subversion desteği (bu en azından benim için olmazsa olmaz bir özellik)
  • Kullanışlı bir fark gösterici (dosyanın üç gün önceki haliyle şu anki halini karşılaştırmak, projeyle uğraşan diğer kişilerin yaptığı değişikleri görmek gibi şeyler için)
  • Hataları yazarken işaretleme (söz dizimi hatalarının yanında, import edilmeyen bir modülü kullanmak gibi şeyler de bu kategoriye giriyor)

Ben, bu özelliklerin hepsini barındıran Eclipse'i tercih ediyorum. Eclipse ile geçen sene Java dersi için proje yaparken tanışmıştım ve geçtiğimiz aylarda pisibul sayesinde yeniden keşfetmiş oldum. Eclipse ile Java yazar gibi Python yazmak henüz mümkün değil. Fakat pydev ve subclipse subversive eklentileri bir araya geldiğinde oldukça kullanışlı bir hale geliyor.

2 yorum:

Uğur Çetin dedi ki...

Bu arada yazıyı yazdıktan birkaç ay sonra vim'e terfi etmiştim. Öğrenmesi uzun sürüyor fakat öğrendikten sonra başka bir düzenleyiciyi kullanmak mümkün değil...

Vim'de konsolun gücü ve fareden kurtulmanın rahatlığı ile süreçler de hızlanıyor. En büyük farkı ise tabi ki bellek kullanımı, 512MB RAM az gelince böyle alternatiflere açık oluyor insan :)

Adsız dedi ki...

acaba bana pythonda yardım edebilirmisiniz:D yeniyim öğrenmek için azimliyim .:)

pardus67@gmail.com

bekliyecem :D